Home » קרנות, תמיכות ומימון טיפול סיעודי

קרנות, תמיכות ומימון טיפול סיעודי

קשיש הנזקק לטיפול סיעודי נדרש לשלם סכומי כסף רבים על מנת לממן את הטיפול. קשישים רבים ובני משפחותיהם אינם מסוגלים לשלם מכיסם סכומים ניכרים אלה. ישנן דרכים רבות המאפשרות קבלת סיוע במימון טיפול סיעודי לקשישים. להלן מדריך אודות האפשרויות השונות למימון טיפול סיעודי, אשר מקנות זכויות לחולים סיעודיים.

חוק סיעוד

"דרך המלך" למימון טיפול סיעודי לקשיש סיעודי הינה דרך חוק סיעוד. זהו חוק מדינה המבטיח מתן שירותי סיעוד לקשיש במצב תפקודי זה.

על מנת לקבל את הסיוע הטיפולי מטעם חוק סיעוד, הכולל מימון מטפל או מטפלת או סיוע במימון בית אבות מתאים, יש לעמוד במבחן שעורך ביטוח לאומי הנקרא מבחן ADL. במידה והקשיש מוגדר כסיעודי על ידי המבחן הוא זכאי לקבל כמות מוקצבת של שעות טיפול בביתו, או לחילופין השתתפות כספית במימון בית האבות.

יש לציין כי גם קשישים המקבלים חוק סיעוד נדרשים לשלם סכומי כסף נוספים לבית האבות מעבר למימון אותו הם מקבלים. כמו כן, אם כמות שעות הטיפול שאושרה אינה מספיקה והקשיש זקוק לשעות טיפול נוספות (כמו העסקת עובד זר לטיפול מסביב לשעון), את היתרה יצטרכו לשלם מכיסם הקשיש ובני משפחתו.

ביטוח סיעודי

הכוונה לביטוח סיעודי פרטי הנרכש בחברה פרטית או כחלק מהביטוח המשלים בקופת החולים. ביטוח סיעודי מבטיח כי אם המבוטח יוגדר כסיעודי, הוא יקבל מהביטוח סכום כספי חודשי להשתתפות במימון מטפל סיעודי ביתי או מחלקה סיעודית בבית אבות.

קרנות ותמיכות לקשישים

קשישים המתקשים בתפקודם אך אינם מוגדרים כסיעודיים על ידי ביטוח לאומי, או קשישים סיעודיים ללא מקורות כספיים או ביטוחים, מוצאים את עצמם במצב בו הם זקוקים לעזרה אך מתקשים לממנה. ישנם כמה גופים המציעים עזרה במצבים אלה:

העמותה למען הקשיש

העמותה למען הקשיש הינה עמותה העוסקת בפיתוח שירותי עזרה לקשישים. לעמותה סניפים בכל רחבי הארץ. לא בכל הארץ ניתנים אותם שירותים, ישנה שונות בין סוגי העזרה הניתנים מעיר לעיר. ישנן ערים אשר סניף העמותה בהן מסייע גם לקשישים סיעודיים (למשל בעיר נשר). בין השירותים הניתנים: טיפול וניקיון בבית הקשיש, סיירת תיקונים המסייעת בתיקון תקלות בבית, אספקת ארוחות חמות, שירותי כביסה, השאלת ציוד רפואי וציוד לנכים ועוד.

הקרן לרווחה לניצולי שואה בישראל

הקרן מזכה ניצולי שואה המוגדרים כקשישים במצב סיעודי בזכות לקבל 9 שעות טיפול שבועיות נוספות מעבר למה שמקנה חוק סיעוד. זכות זו והטבות נוספות ניתנות לניצולי שואה אשר חיו תחת הכיבוש הנאצי, שהו בגטאות או במחנות או במקומות מסתור, סבלו מרדיפות הנאצים וחוו סיכון חיים.

כמו כן עזרה זו ניתנת לקשישים המוגדרים כסיעודיים לחלוטין, כלומר, הוכרו על ידי המוסד לביטוח לאומי כסיעודיים ברמה של 150%-168%, או שהם זכאים לקצבת שר"מ בהיקף של 105%-175%  (עקב נכות).

עזרה סיעודית נוספת הניתנת לניצולי שואה במסגרת קרן זו היא עזרה סיעודית קצרת מועד לאחר אשפוז. הכוונה היא, לקשישים ניצולי שואה אשר אושפזו באופן בלתי צפוי (למשל לאחר נפילה ושבירת עצם האגן), ולאחר האשפוז מוצאים עצמם זקוקים לטיפול סיעודי.

הקרן מסייעת בעזרה בשלב הביניים עד שהקשיש ובני משפחתו יסדרו את כל הניירת הדרושה עבור חוק סיעוד. העזרה הניתנת היא עזרה סיעודית של 50 שעות למשך חודשיים, או עד קבלת האישור לגמלת סיעוד. כמו כן העזרה ניתנת בהתאם למבחן הכנסות (זכאים לקבלה רק קשישים שהכנסתם היא עד 7,671 שקל לחודש).

ראו גם:
הגדרת מקרה הביטוח בביטוח סיעודי

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר