Home » הטבות לניצולי שואה – מידע חשוב

הטבות לניצולי שואה – מידע חשוב

קשישים ניצולי שואה מתמודדים עם קשיים רבים, לעתים קשיים מורכבים יותר מקשיים של קשישים רגילים, מאחר והם סוחבים עמם זיכרונות וטראומות רגשיות ומחלות שנובעות מנזקי המלחמה.

מדינת ישראל מכירה בקשייהם הייחודיים של הקשישים ניצולי השואה ומקנה להם הטבות באמצעות חקיקה ובאמצעות עמותות שונות המתמחות במתן עזרה לאוכלוסיה זו.

הטבות הניתנות במסגרת הקרן לרווחה לניצולי שואה בישראל

קרן זו הוקמה ופותחה במיוחד לשם מתן סיוע ועזרה לקשישים ניצולי שואה. הקרן מעסיקה מתנדבים רבים ואנשי מקצוע ומעניקה מגוון רחב של שירותים לקשישים.

עזרה סיעודית

קשישים סיעודיים התלויים בזולת לביצוע פעולות יום יומיות במידה רבה או מוחלטת, זכאים לקבל עזרה סיעודית של 9 שעות שבועיות, בנוסף לזכאותם במסגרת חוק סיעוד. הזכאות לקבלת סיוע זה מותנית לעומדים בקריטריונים הבאים: ניצולי שואה כפי שהם מוגדרים בחוק זה, המוגדרים על ידי ביטוח לאומי כסיעודיים לאחר שעברו מבחן ADL. הזכאות מוגבלת לקשישים סיעודיים בדרגה של 150% או 168%, או הזכאים לקצבת שירותים מיוחדים או עזרה לזולת מטעם משרד הביטחון. עזרה זו ממומנת על ידי משרד האוצר.

מענקים כספיים אישיים

ניצולי שואה אשר הכנסתם הכוללת אינה עולה על 7671 שקל זכאים להגיש בקשה לקבלת מענק אישי נוסף לשם השלמת הכנסה בגובה של עד 4000 שקל. מענק זה ניתן בכפוף למתן קבלות שמגיש הקשיש אודות הוצאות חריגות שהיו לו, כאשר המענק הינו החזר בעבור אותה הוצאה. גם עזרה זו היא במימון משרד האוצר.

טיפול סיעודי זמני, קצר מועד, לאחר אשפוז

קשיש ניצול שואה שאושפז ועם שחרורו מן האשפוז זקוק לעזרה סיעודית, יהיה זכאי לקבל עזרה זו באופן זמני למשך 50 שעות לתקופה של עד חודשיים, זאת על מנת שהקשיש ובני משפחתו יוכלו לארגן את הפרוצדורה בהגשת הבקשה לקבלת גמלת סיעוד. מתן עזרה זו מוגבל לקשישים שהכנסתם היא עד לגובה של 7671 שקל.

טיפולי שיניים בחינם

הקרן לניצולי שואה מפעילה פרויקט למתן טיפולי שיניים חינם לניצולי שואה באמצעות רופאי שיניים מתנדבים. הטיפול כולל טיפולי שיניים בסיסיים ומשמרים: סתימה, עקירה וכדומה. השירות ניתן לקשישים שגובה הכנסתם אינו עולה על 7671 שקל.

טיפול סוציאלי פרטני

ניצולי שואה עריריים הזקוקים לקשר אינטנסיבי יותר עם עובדת סוציאלית, לשם מיצוי זכויות, טיפול בבעיות פרטניות ייחודיות ומתן תשומת לב אישית, זכאים לקבל עובד סוציאלי פרטני אשר ילווה אותם ויבנה עבורם תכנית טיפול מקיפה ההולמת את צרכיהם.

סיוע משפטי

פרויקט נוסף של הקרן הינו הענקת סיוע משפטי חינם לניצולי שואה. יעוץ משפטי בשוק הפרטי עלול לעלות כסף רב, אשר רבים מניצולי השואה ידם אינם משגת סכומים אלה. במקרה בו יש צורך בעזרה משפטית, ניתן להיעזר בפרויקט אשר במסגרתו מתנדבים סטודנטים למשפטים מן המרכז הבין תחומי בהרצלייה בליווי והדרכה של עורכי דין מוסמכים. עזרה זו מוגבלת לבעלי הכנסה של עד 7671 שקל.

סיוע ברכישת משקפיים

רכישת משקפיים עלולה להוות הוצאה משמעותית, במיוחד כאשר מדובר בבעיות ראיה של קשישים. הקרן מסייעת בסיוע של אופטומטריסט מתנדב בהתאמת משקפי ראיה לקשישים ניצולי שואה המתקשים לממן לעצמם זוג משקפיים. (העזרה מותנית במבחן הכנסות). יש לדעת כי בנושא של סיוע ברכישת משקפיים גם לשכות הרווחה ברשויות המקומיות מסייעות לקשישים ברכישת משקפיים. אולם בלשכות הרווחה יש לשלם השתתפות כספית בעוד שהשירות דרך הקרן הינו בחינם.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר