Home » אחות פרטית סיעודית לטיפול בחולים סיעודיים

אחות פרטית סיעודית לטיפול בחולים סיעודיים

לעתים, חולה המאושפז בבית חולים זקוק להשגחה וטיפול סביב השעון. העומס על הצוות הסיעודי בבתי החולים אינו מאפשר להם לתת לכל חולה את תשומת הלב המרבית לו הוא זקוק. בנוסף, קרובי המשפחה לא תמיד יכולים לשהות במחיצת החולה 24 שעות ביממה עקב התחייבויות אחרות כעבודה, טיפול בילדים וכדומה.

במצבים אלה ניתן לשכור שירותים של אחות פרטית אשר תשהה לצד מיטת החולה ותוודא כי הוא מקבל טיפול הולם ומענה לכל צרכיו.

באילו מצבים עולה הצורך בשירותי אחות פרטית סיעודית?

ישנם מצבים רבים בהם ניתן להיעזר בשירותי אחות פרטית, למשל:

  • חולה סיעודי המרותק למיטה או מתקשה בניידות וזקוק לעזרה בירידה מהמיטה, או במקלחת ושירותים, ואשר המשפחה אינה יכולה להתארגן ולהיות עמו כל שעות היום.
  • קשיש המאושפז בבית חולים ומתקשה בניידות, משתמש בקלנועית או מתקשה בתקשורת, עם קושי של המשפחה לתת מענה זה כל הזמן.
  • חולה סיעודי צעיר או קשיש, הנמצא בביתו וזקוק לטיפול והשגחה סביב השעון.

ישנם שני מצבים עיקריים בהם יש צורך באחות פרטית: לחולה או קשיש המאושפזים בבית חולים, ולחולה או קשיש השוהים בביתם וזקוקים לטיפול צמוד. אחות פרטית היא אחות במקצועה בעלת ידע בתחום התרופות, אבחון סימני מצוקה וסימני התדרדרות במצבו של חולה. האחות יודעת כיצד להקל על כאב, מצוקת נשימה, אי נוחות הנובעת משכיבה ממושכת, כיצד לטפל בהפרשותיו של חולה המרותק למיטה, וכיצד לרחוץ את החולה המרותק למיטה.

אחות פרטית נמצאת ליד מיטת החולה בשעות בהם בני המשפחה אינם יכולים להימצא לצידו עקב מחויבויות אחרות כמו עבודה או טיפול בילדים.

אחות פרטית בבית חולים – אילו שירותים ניתנים?

האחות יכולה לתת את השירותים הבאים:

  • האחות נמצאת לצידו של המטופל ונכונה לעזור ולסייע בכל בקשה, צורך או מצוקה.
  • האחות עומדת בקשר טלפוני רציף עם בני המשפחה ומדווחת להם באופן שוטף ועדכני על מצב החולה ועל כל התפתחות במצבו או בטיפול בו.
  • האחות מתמצאת ומכירה את המכשירים הרפואיים השונים: מודד לחץ דם ודופק, אינפוזיות וכדומה, ויודעת לדווח לצוות הרפואי כאשר משהו לא תקין במכשירים או כאשר המכשירים מורים על ממצאים מדאיגים במצב החולה. כל זה ברגע האמת מבלי לחכות שנציג בית החולים יגש אל החולה כשימצא זמן לכך.
  • במידה וחלה החמרה במצב החולה האחות, עקב הידע והניסיון המקצועי שלה תדע לזהות זאת ולהזעיק את הצוות הרפואי בזמן.
  • דאגה לכך שהחולה ישנה את תנוחות השכיבה במהלך היום על מנת למנוע פצעי לחץ.
  • טיפול סיעודי בחולה: סיוע במקלחת, הלבשה, האכלה, טיפול בצרכים וכדומה.

יחד עם זאת חשוב לזכור שכל עוד האחות נמצאת בתחומו של בית חולים והיא אינה חלק מצוות בית החולים, חל עליה איסור לתת לחולה תרופות (זה המנדט של צוות בית החולים בלבד) או לספק כל טיפול רפואי אחר (כולל החייאה). כל שהיא יכולה לעשות, וזה חשוב מאד, הוא לקרוא או להזעיק את הצוות הרפואי בהתאם לדחיפות העניין.

שירותי אחות פרטית בבית

כאשר החולה הסיעודי או הקשיש נמצאים בביתם, יכולה אחות פרטית לספק להם שירותי סיעוד וטיפול בבית כפי שהיו מקבלים בבית חולים. מעבר לשירותים שהיא מעניקה בבית החולים, בבית יכולה האחות לסייע במתן התרופות אותן על החולה ליטול בביתו.

מימון שירותי אחות פרטית סיעודית

בעלי ביטוחים משלימים מטעם קופות החולים, שהינם קשישים סיעודיים, זכאים בהשתתפות במימון האחות. אחות פרטית מבטיחה שהחולה יקבל את הטיפול הטוב ביותר ומקנה ביטחון לחולה ולמשפחתו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715472

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר